Tradera och Stadium meddelar att de inleder ett samarbete. Det innebär att Stadium kommer att komplettera sin befintliga e-handel med försäljning via Tradera. Totalt rör det sig om cirka 6 000 sportartiklar som inom kort kommer att finnas tillgängliga även pĂ¥ Tradera.
– Tradera är en etablerad handelsplats med en bred mĂ¥lgrupp och mĂ¥nga besökare, därför känns det helt rätt att vĂ¥rt sortiment nu ocksĂ¥ finns tillgängligt pĂ¥ Tradera säger Lars-Johan Strand, Marknadschef pĂ¥ Stadium.
Hög efterfrĂ¥gan pĂ¥ produkter
Tradera har gjort en omfattande satsning pĂ¥ samarbeten med olika företag, och under de senaste tvĂ¥ Ă¥ren har allt fler e-handlare valt att använda Tradera som en kompletterande säljkanal. Under hösten 2012 började bland annat Ginza, Macoteket och Hemtex att erbjuda större delen av sina sortiment via Tradera
Samarbetet med Stadium är ytterligare ett steg i den satsningen. Och just sport- och fritidsbranschen växer starkt inom näthandeln, nĂ¥got som blev ganska tydligt i senaste E-barometern. Under 2012 kunde branschen stoltsera med en tillväxt pĂ¥ 27 procent jämfört med föregĂ¥ende Ă¥r
– Det märks att efterfrĂ¥gan pĂ¥ den här typen av produkter är hög. Därför känns särskilt kul att kunna erbjuda Stadiums sortiment även via Tradera, säger Traderas vd Gustav Gyllenhammar.
Källa: Press