ANNONS

Sportmärket värvar före detta Daniel Wellington-stjärna

Får ansvar för e-handeln.

ANNONS

Sportvarumärket YMR Track Club plockar in en ansvarig för digital marknadsföring och e-handel. Det blir Martin Kallur, som tar över posten.

Bortom det faktum att jag älskar designen och YMR:s look så tycker jag YMR:s fokus på hållbarhet och transparens känns helt rätt i tiden. Med ökad medvetenhet tror jag att många efterfrågar mer ärlighet och transparens i hur klädesplagg tillverkas och var de kommer ifrån, och den transparensen är något YMR har inbakat i sitt dna från första början, säger Martin Kallur i ett pressmeddelande.

Kallur kommer närmast från rollen som sociala medier-specialist hos neobanken Northmill. Men han har även en bakgrund hos Daniel Wellington, där han jobbade med digital marknadsföring på sociala medier med den italienska marknaden som målgrupp.

Nu ska han alltså vara med och leda YMR Track Clubs e-handelssatsning.

Jag ser givetvis fram emot att se till att hålla YMRs hemsida, e-handel och sociala plattformar snygga, interaktiva och lättanvända, vilket kommer utgöra en stor del av den här rollen. Sen är jag extra sugen på att klura fram roliga och kreativa sätt att nå nya följare och kunder via webb och sociala medier med målet att det ska vara svårt att inte känna till YMR Track Clubs framfart, säger Martin Kallur.

Nils Lund
nils@ehandel.se