ANNONS

Sportjätten går offline - här öppnas svenska flaggskeppsbutiken

Michael Burk, vd på Unisport
Foto: Press/Unisportstore.se

E-handels- och medieaktören storsatsar fysiskt.

ANNONS

Unisport har sedan tidigare butiker i Paris och Köpenhamn. Nu har det blivit dags för sportaktören - som beskriver sig som Europas ledande aktör inom fotbollsutrustning - att även inta Stockholm. Det i form av en ny konceptbutik på 300 kvadratmeter i närheten av Sergels torg.

Utöver de tre butikerna finns Unisport som e-handel, i Sverige under namnet Unisportstore.se. Ambitionen är att "skapa en högklassig destination för svenska fotbollskonsumenter och erbjuda mer än en traditionell butiksupplevelse genom implementering av premium service, personalisering och digital storytelling", lovar företaget i ett pressmeddelande.

Vår vision är att förverkliga fotbollsdrömmar, och det gör vi genom att inspirera med exklusivt innehåll, premium service och tillgång till världens bästa fotbollsprodukter, oavsett om vi möter kunden online eller i en av våra fysiska butiker. Genom att förankra vår starka onlinekanal i Sverige med en butik i Stockholm kommer vi kunna erbjuda en shoppingupplevelse som svenska fotbollsälskare inte upplevt tidigare, säger Michael Burk, vd på Unisport, i en kommentar.

Utöver att sälja sportprodukter ägnar sig Unisport åt partnerskap med diverse fotbollsklubbar, som Liverpool och FC Köpenhamn. Bolaget driver också en global mediekanal, som uppges ha fler än sex miljoner följare i sociala medier. Företagets e-handel finns i åtta europeiska länder och efter Stockholm står en fjärde butik på tur. Den är planerad att öppna i Oslo.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se