Vi har tidigare berättat om affärssystemet Specter, som tar kunden från noll till 100 miljoner. Nu meddelar företaget att deras cirka 1500 kunder gemensamt omsatte över 9,5 miljarder kronor under 2016, vilket är en 20-procentig ökning från föregående år då kunderna tillsammans omsatte 7,9 miljarder.
Många bedriver omnikanal-handel
Många e-handlare är kunder hos Specter och många av dem bedriver i sin tur omnikanal-handel i olika former.
- Vårt fokus är att underlätta den dagliga verksamheten för företag som köper och säljer varor, så att de skall kunna erbjuda sina kunder den bästa köpupplevelsen. Vi tycker naturligtvis att det är väldigt roligt att det går bra för våra kunder och hoppas att vårt arbete är en bidragande del i deras framgångar, säger Lennart Samsson VD för Specter, i ett pressmeddelande.
71 procent av köpen görs online
Enligt Specter går hela 18 procent av e-handeln med varor via deras affärssystem. Samtidigt anger företaget att 71 procent av deras kunders omsättning nu kommer från köp som görs på nätet.
Integrationsmöjligheter gynnar e-handlare
Och enligt Specter så är orsaken till den höga andelen e-handlare som nyttjar deras system att betal- och logistiksystem kan integreras i realtid.
- Vi ser även en stark ökning inom B2B, både traditionell grossistförsäljning såväl som via e-handel. Under senaste året har vi byggt ut integrationsmöjligheterna ytterligare för att tillsammans med våra partners kunna erbjuda en ännu bättre helhetslösning för de kunder som främst säljer varor till andra företagskunder, säger Lennart Samsson.