Inrednings- och hobbyföretaget Søstrene Grene påbörjade sin digitaliseringsresa i augusti 2019. Sedan dess har man hunnit lansera e-handel i Danmark, Tyskland, Frankrike och Nederländerna, och nu är det dags för Sverige.
Efter flera lyckade lanseringar är vi äntligen redo att erbjuda våra svenska kunder detta. Vi är väldigt glada över att kunna ge kunder från hela Sverige möjligheten att besöka Søstrene Grene oavsett om de bor långt bort eller inte har möjlighet att besöka deras närmaste butik, säger Mikkel Grene, vd på Søstrene Grene, i ett pressmeddelande.
Nästa onsdag, den 20 januari exakt klockan 13:08, kommer den svenska sajten, som idag endast fungerar som en onlinekatalog, att få en e-handel.
LÄS ÄVEN: Søstrene Grene backar 100 miljoner: ”Bisarrt och dramatiskt”
Om det är viktigt för våra kunder, så är det viktigt för oss. Under ett antal år har vi dagligen fått meddelanden från våra kunder i Sverige, som har haft önskemål om att handla från oss online, fortsätter Mikkel Grene.
Företaget understryker att digitaliseringen är inte bara en satsning på en ny försäljningskanal, utan en utveckling av en omnikanal. Alla onlinekunder kommer att kunna returnera sina köp i såväl fysisk butik, som skicka tillbaka beställningen till e-handeln.
Det ska vara enkelt att handla hos oss och det ska gå att känna igen Søstrene Grene oavsett kanal och butik, säger Mikkel Grene.
Till exempel besöker många av våra kunder butikerna för att få inspiration. Därför försöker vi att erbjuda samma inspiration på hemsidan och i våra sociala mediekanaler.
LÄS ÄVEN: Efter kundernas önskemål – Søstrene Grene öppnar e-handel
Idag har kedjan 240 fysiska butiker i Europa och Japan, varav 12 butiker i Sverige.
Webbshoppen är bara början på vår resa och under de kommande åren ska vi introducera många fler omnikanalsinitiativ, såväl i Sverige som på övriga marknader. Just nu är vi glada över att kunna välkomna våra svenska kunder till vår e-handel, avslutar Mikkel Grene.