Tidigare i år firade fotoproducenten Smartphoto 20 år på nätet och nu vill företaget även bli mer synliga på sociala medier. Därför har e-handlaren bestämt sig för att tillsätta en chef för PR och sociala medier och nu står det klart att jobbet gått till Sofie Cismas, som har arbetat för Smartphoto sedan 2013.
- Vi har sedan länge varit synliga i sociala medier och har redan idag väl upparbetade kanaler där vi jobbar aktivt med inspiration, förbättrade kundrelationer och ett ökat engagemang. Hittills har det gjorts av vårt befintliga team vilket har begränsat oss. Att ge våra kunder idéer och inspiration till allt man kan göra med våra produkter blir allt viktigare. Genom att skapa en helt ny tjänst öppnas helt nya möjligheter, säger Maria Sillén-Sittner, marknadsansvarig på Smartphoto Nordic.
Ska skapa inspirerande reportage
Sofie Cismas har under sin tid på Smartphoto hittills arbetat som Content Marketing & CRM specialist. Innan dess var hon frilansjournalist och copywriter på en relationsmarknadsföringsbyrå. I sin nya roll kommer hon att få ett utökat ansvar för att bygga relationer med kunder och andra företag.
- Med en dedikerad tjänst för PR och sociala medier kommer vi att ha ett mycket större utrymme för nya spännande samarbeten, möjlighet att ta tillvara på våra kunders kreativitet och skapa helt nya förutsättningar för DIY och inspirerande reportage om hur du kan göra mer av dina bilder, säger Sofie Cismas.
Sofie Cismas ska också ansvara för Smartphotos blogg och förvalta bolagets Instagramkonto där kunder och Smartphotos samarbetspartners redan i dag lägger upp kreativa förslag på vad man kan göra med sina bilder.
- I sociala medier har vi helt andra möjligheter än på webbsidan att visa upp, ha direktkommunikation och få feedback, något som vi vill ta vara på för att vidareutveckla våra tjänster, säger Sofie Cismas.