För drygt ett år sedan grundades inredningsbutiken Tambur på Södermalm i Stockholm. Butiken mäter endast 35 kvadratmeter och är inredd som en lägenhet. Här finns köksbänk, matplats, vardagsrum och kontorsyta. Allt i öppen planlösning.
– Vi vill att det skall kännas som att komma hem till en kär vän, säger grundaren Anders Widegren.
Butikens sortiment består av runt 800 artiklar från ett 50-tal varumärken och fristående kreatörer inom premiumsortimentet. Nu har butiken kompletterats med en ny webbshop, Tamburstore.se.
Egentagna bilder, copy och video
Förhoppningen är att den nya webbshoppen ska tas emot som en förlängning av den fysiska butiken. Och precis som när kunderna kommer in i den fysiska butiken hoppas Widegren att de ska få den där hemma hos känslan även på nätet.
– Vi har strävat efter att att skapa en hemsida som suddar ut gränsen mellan digitalt och fysiskt så att även alla de som inte bor i vår direkta närhet lätt kan besöka oss.
Han påpekar att en annan viktig pusselbit är företagets fokus på ett noga utvalt sortiment. Något som gör det möjligt att ge varje produkt som adderas mycket kärlek i form av egentagna bilder, copy och video.
– Faktum är att de allra flesta bilderna är tagna hemma hos någon av medarbetarna. Vi erbjuder även ett online-magasin där besökarna får följa med och besöka utvalda leverantörer samt annat matnyttigt, som hjälp att välja stekpanna, säger Anders Widegren.