ANNONS

Snuddade vid rekordåret - nu ska de erövra grannlandet

Doorly har ställt in siktet på Danmark

"Fortsatt stark efterfrågan i en allt svagare marknad".

ANNONS

Har du någon gång letat efter en dörr, garareport eller fönster i e-handeln så kan du förmodligen ha sprungit på Doorly. Den Göteborgsbaserade e-handlaren har specialiserat sig på just detta och gjort så mycket framgångsrikt.

Extra bra gick det under 2022 när man ökade omsättningen från 28,5 till 42,9 miljoner kronor. Dessutom lönsamt, med ett rörelseresultat på 1,4 miljoner.

Nu är siffrorna inne för 2023 och de visar att bolaget haft fortsatt riktigt bra tryck i försäljningen. Man slår inte rekordåret 2022, men är i alla fall och snuddar vid det, med en omsättning på 41,1 miljoner.

Bolaget har under året fortsatt att investera i e-handelsplatsen och marknadsföring. Detta har medfört en fortsatt stark efterfrågan av bolagets produkter i en allt svagare marknad, skriver de i sin årsredovisning.

Rörelseresultatet backade dock ganska ordentligt och landade den här gången på -72 349 kronor. På den allra sista raden landar man däremot i en vinst på 666 kronor.

Den osäkerhet som just nu råder i omvärlden påverkar marknaden negativt, konstaterar de.

Expanderar till grannlandet

Men det var inte allt som hände under 2023. Det blev ett väldigt händelserikt år för Doorly, som även passade på att expandera den erkänt tuffa marknaden, Danmark, med såväl försäljning till konsument som till företag.

Bolagets ledning och styrelse kommer att noga följa utvecklingen hos bolagets leverantörer, samt marknad, skriver de.

Nils Lund
nils@ehandel.se