E-handelsföretaget SNS (Sneakersnstuff) meddelar idag att man rekryterat en ny vd till bolaget. Den som fått uppdraget är Fredrik Malm som närmast varit chef för modeföretaget Coach Europe & International i London. Tidigare har han även varit säljchef på Ralph Lauren i Genevé.
LÄS ÄVEN: Sneakersnstuffs galna resa till 870 miljoner
I klassiskt manér kliver nu medgrundaren, Erik Fagerlind, av vd-stolen för att istället ta positionen som Creative Director på företaget. Tanken är att Fredrik Malm med sin internationella bakgrund ska fortsätta bygga varumärket runt om i världen.
Fredriks erfarenheter från ledarskap på internationell nivå kommer att vara en nyckel för SNS globala varumärkesresa. Vi har växt starkt de senaste tio åren och ser fram emot att ytterligare stärka vår position under Fredriks ledning, säger Erik Fagerlind i ett pressutskick.
Fredrik Malm är inte oväntat taggad på uppgiften.
SNS har varit väldigt skickliga i att bygga sitt varumärke, och förmedlar verkligen en sann kärlek till livsstilen och kulturen kring sneakers, musik, mode, konst och basket. Jag ser fram emot att tillsammans med det kreativa SNS-teamet utveckla varumärket och skala upp verksamheten för att ytterligare accelerera tillväxten, säger Fredrik Malm.
SNS meddelar samtidigt att bolaget nu nått en omsättning på över 100 miljoner euro, runt 1 miljard kronor.
Majoriteten av försäljningen sker digitalt och kommer fortsätta att vara en betydande del av tillväxten, konstaterar SNS.