E-handelsföretaget Maskz of Sweden startades i början av året när pandemin slog till. På knappt fem månader spräckte företaget 1 miljon kronor i omsättning.
LÄS ÄVEN: Nådde miljonen på fem månader: ”Kunde inte bara sitta och vänta”
Vi har sålt över 150 miljoner produkter till fler än 30 länder och till allt från stora företag som Coca Cola Company till privatkunder, sa grundaren och vd:n Teenie Fung i en tidigare intervju.
Maskz of Sweden specialiserar sig på, som namnet antyder, munskydd och desinfektionsmedel. Nyligen anslöt aktören sig till Foodora för att öka sin tillgänglighet. Nu plockar bolaget in kapital.
Investeraren är en dansk fond vid namn Mxney, grundad av bland annat den före detta vd:n för Joe and Juice, Morten Lodal Askekilde. Mxney har investerat i över 40 olika danska e-handelsföretag, och nu vill man börja stötta svenska företag.
MaskZ of Sweden har bevisat att de har en stark tillväxtplattform, där vi med vårt kapitalbidrag och vår kunskap kan bidra till att skapa ambitiösa resultat tillsammans, säger Mads Andreas Olesen, medgrundare av Mxney, till Ehandel.
Avtalet som parterna har ingått innebär att Maskz of Sweden får in 600 000 kronor, med möjlighet att öka beloppet till 4 miljoner kronor beroende på företagets försäljningssiffror. Kapitalet kommer att användas till att öka försäljningen genom en högre produktdistribution och digital marknadsföring.
Samarbetet mellan Maskz of Sweden och Mxney faller väldigt naturligt. Både värdet av digital marknadsföring och optimal lagerhållning av produkter inom e-handel, säger Teenie Fung.
Med det nya kapitalet kommer vi att kunna stärka vår närvaro globalt och vår produktportfölj. Genom detta samarbete får vi även tillgång till varandras styrkor och kompetens. Vi ser fram emot att ta tillvara alla de möjligheter som vårt nya samarbete kommer medföra.