Sรถk
Stรคng denna sรถkruta.
ANNONS

Smygstartade e-handelsavdelning - "ska dubbla online"

Peder Apelgren, chef fรถr digital fรถrsรคljning och it-utveckling
Foto: Ehandel / Peder Apelgren - clasohlson.com
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Dela artikeln:

Tre personer ska bli 50.

ANNONS

Hemmafixar-kedjan Clas Ohlson storsatsar pรฅ e-handel genom att รถppna upp ett nytt utvecklingskontor i Malmรถ. Nu ska man anstรคlla 50 nya personer som ska "fรฅ fart pรฅ onlinefรถrsรคljningen". Det rapporterar Dagens Industri.

Vi har redan smygstartat, och sedan april hyr vi in oss i temporรคra lokaler hos Media Evolution dรคr vi idag har en blygsam skara pรฅ tre personer, sรคger Peder Apelgren, chef fรถr Clas Ohlsons digitala fรถrsรคljning och it-utveckling, till sajten.

Just nu hรฅller fรถretaget pรฅ att teckna permanenta lokaler, men mer รคn sรฅ vill Peder Apelgren inte avslรถja. Dock rรคknar man med att Clas Ohlson kommer att ha nycklarna till de nya lokalerna i Malmรถ innan รฅrets slut.

Lร„S ร„VEN: Clas Ohlson rullar ut ny tjรคnst i alla butiker: โ€Bรคttre รคn att kรถpaโ€

De personer som nu kommer att rekryteras รคr framfรถr allt produktรคgare, utvecklare, it-arkitekter och it-designers.

I dag gรถr vi mycket av vรฅr digitala utveckling vid vรฅrt huvudkontor i Insjรถn i Dalarna, och Malmรถkontoret blir en komplettering av den verksamheten, sรคger Peder Apelgren.

Malmรถ har stuckit ut som en otroligt spรคnnande arbetsmarknad med mycket kompetens. Inte minst pรฅ tekniksidan, och det รคr dรคr som vi kommer att behรถva kapacitet fรถr att utveckla det digitala kundmรถtet.

Mรฅlet รคr inte bara att fรถrstรคrka och utveckla den egna e-handelsplattformen, utan att ta onlinefรถrsรคljningen till en ny nivรฅ dรคr den kommer att utgรถra en stรถrre del av den totala omsรคttningen.

Vi har som mรฅlsรคttning att vartannat รฅr dubbla vรฅr digitala fรถrsรคljning och den takten ligger vi pรฅ nu, fortsรคtter Peder Apelgren.

I Sverige รคr det till exempel mรถjligt att bestรคlla vรฅra produkter via mathem.se. Liknande samarbeten har vi med matkedjorna Kolonial i Norge och Wolt i Finland. Sรฅ vi har kommit lรฅngt med att koppla ihop den fysiska och digitala handeln, och nu vill vi gรฅ vidare.

Dela artikeln: