ANNONS

Sminkjätten når rekordomsättning – här är anledningen

Freddy Sobin är avgående vd på Kicks
Kicks/Pressbild

"Det är väldigt glädjande att vi även i år levererar ett starkt resultat".

ANNONS

Vi närmar oss en veritabel lågkonjunktur – och det dimper redan ner många dystra bokslut och rapporter just nu, från handeln.

Men Axel Johnson-ägda Kicks.se avviker från trenden. 2022 blev ett urstarkt år för smink- och skönhetshandlaren Kicks. Preliminära siffror visar att omsättningen uppgick till 4 miljarder kronor, en ökning med 10 procent mot 2021, och därmed ett nytt rekord. Det är var också andra året i rad som man växte med 10 procent.

Det visar att våra investeringar i både digitala och fysiska kanaler för en mer enhetlig, personlig och inspirerande köpupplevelse fortsätter att ge resultat, satsningar som också går helt i linje med bolagets omnikanalsstrategi för en sömlös kundresa. Detta i kombination med att vår populära kundklubb under året har nått nya höjder, där vi för första gången har över tre miljoner medlemmar, kommenterar Freddy Sobin, avgående vd på Kicks-gruppen, som förvärvade konkurrenten Skincity i fjol.

Det blev därtill det bästa resultatet på fem år. Men några preliminära resultatsiffror kan bolaget inte presentera än, enligt Maria Kempe, Head of PR, Information & Sustainability på Kicks-gruppen.

Vi kan tyvärr inte lämna ut resultatet för 2022 än, detta då det inte är fullt reviderat och fastställt av styrelsen. Så jag får återkomma lite längre fram, skriver hon i ett mejl till Ehandel.

David Gustavsson
david@ehandel.se