ANNONS

SmartGuy-koncernen ska växa med nytt koncept

SmartGuy-koncernen ska växa med nytt koncept

SmartGuy-koncernen med SĂ¯mon Saneback som Sverige-vd lanserar en ny e-handel, StylePit.se. Den nya nätbutiken kommer först att testas pĂ¥ den svenska marknaden och kommer att erbjuda ett gemensamt koncept för kvinnor, män, barn och sportintresserade.

ANNONS

SmartGuy-koncernen som är känd för sina nätbutiker SmartGuy, SmartGirl, SmartKid och SmartSport är en av Europas största aktörer inom mode pĂ¥ nätet. Nu lanserar man en ny e-handel, StylePit.se där man kommer att erbjuda ett gemensamt koncept för kvinnor, män, barn och sportintresserade.

Det nya konceptet kommer huvudsakligen att fokusera pĂ¥ kläder, skor, accessoarer och skönhetsprodukter frĂ¥n över 800 välkända varumärken.

– Vi har under det senaste Ă¥ret bearbetat varumärket StylePit pĂ¥ vĂ¥ra nya tillväxtmarknader, och har sett att ett gemensamt koncept tilltalar ett nytt segment som vi inte har nĂ¥tt tidigare genom vĂ¥ra segmenterade webbutiker. PĂ¥ StylePit.se tillgodoses alla smaker och behov, säger SĂ¯mon Saneback, Sverige-vd för SmartGuy Group.

Ska bli marknadsledande

De befintliga Smart-webbutikerna ska inte pĂ¥verkas av den nya lanseringen, utan kommer att fungera parallellt, precis som vanligt. Och enligt SĂ¯mon är det nya konceptet ett stort steg i rätt riktning för att uppnĂ¥ mĂ¥lsättningen om att bli marknadsledande i Europa.

Under de senaste halvĂ¥ret har SmartGuy-koncernen haft en tillväxt pĂ¥ över 100 procent i Norden, nĂ¥got som enligt SĂ¯mon, vittnar om att det nya konceptet har stor potential att ta ytterligare marknadsandelar.

– Vi har valt Sverige som pilotland att testa den nya grafiska profilen, av de 20 länderna där vi är verksamma, eftersom vi känner till marknaden mycket väl genom vĂ¥ra Smart-webbutiker - och det är en grogrund för att ta ytterligare marknadsandelar, säger SĂ¯mon Saneback.

TV-reklam och Blocket

För att snabbt nĂ¥ ut med nyheten om den nya e-handeln har man redan nu börjat rulla TV-reklam pĂ¥ TV3, Kanal 5 och TV6. Förutom det har StylePit även startat ett samarbete med Blocket Shopping. NĂ¥got som innebär att man kommer att lägga ut omkring 20 000 produkter pĂ¥ köp- och sälj-sajten.

– Som en del av vĂ¥r strategi för att ta ytterligare marknadsandelar i Sverige har vi valt att exponera vĂ¥rt sortiment pĂ¥ Blocket Shopping. Samarbetet kommer att hjälpa oss att nĂ¥ ut till en väldigt bred mĂ¥lgrupp i hela Sverige, säger SĂ¯mon Saneback.

Källa: Press (1, 2)

ANNONS
Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se

Early Birdie - spara 20%

BILJETTLANSERING – Ehandelsgolfen 2025

Utmana kollegorna pĂ¥ golfbanan. Nu till rabatterat pris!