När vi kikar på bolagets siffror från i fjol är det inte omsättningen man lägger märke till först, utan resultatet. Det har nämligen förbättrats ordentligt.
Rörelseresultatet har gått från minus 2,6 miljoner kronor under 2022, till minus 848 500 kronor 2023. En förbättring med nära 70 procent.
Det går hand i hand med att vi inte har jagat tillväxt till varje pris, utan siktar mot lönsamhet, säger Linn Herbertsson till Breakit.
Omsättningen minskade samtidigt med 30 procent och landade på 3,8 miljoner kronor.
I år så står försäljningen utomlands för 25 procent av den totala omsättningen, så det är väldigt kul. Just nu testar vi flera olika marknader för att nästa år besluta var vi ska lägga mest kraft.
En annan anledning till minskad omsättning är också, enligt grundaren, det faktum att hon fick barn under 2023 och inte kunde lägga lika mycket tid på Organista.
Men intresset för varumärket är fortfarande högt. Linn nämner att företaget lägger tid på sitt innehåll och marknadsföring på sociala medier.
Vi har en fin ROAS (det vill säga Return on ad spend, som på svenska betyder avkastning på annonsutgifter eller annonskostnader reds. anm.) och fokuserar mycket på fint content mot rätt målgrupp, avslutar Linn Herbertsson.