Senast vi skrev om e-handeln Stegfabriken hade företaget precis nått en omsättning av 52 miljoner i Sverige, Norge och huvudmarknaden Danmark.
LÄS ÄVEN: De krossade 50 miljoner: “Vi valde att hålla gaspedalen i botten”
Nu kommer företaget med en ny uppdatering, och den här gången handlar det om ett ägarbyte. Stegfabriken har tagit in den tyska trapp- och stegjätten Dolle som ny delägare i företaget - något man hoppas ska leda till synergier framåt.
Stegfabriken har visat sig vara ett starkt komplement till våra övriga försäljningskanaler; fysiska och digitala byggmarknader, onlinemarknadsplatser samt våra egna nätbutiker. Till skillnad från övriga kanaler, som oftast bara erbjuder enstaka trappmärken, ger Stegfabriken sina kunder en unik möjlighet att samla alla de främsta märkena på ett och samma ställe. Samtidigt erbjuder de professionell rådgivning och service kopplat till hela sortimentet från olika leverantörer, säger Francois Grimal, direktör för Dolle i Danmark, i en kommentar.
Dolle äger numera 30 procent av Stegfabriken och planen är att den nya ägaren ska hjälpa till att ta Stegfabriken, eller Stiggefabrikken som bolaget heter i hemlandet, till nya marknader.
För Stegfabrikens två grundare, Lasse Simoni och Peter Christensen, var Dolle ett självklart val.
Med fabriker i Danmark, Kina, Rumänien och Ukraina samt försäljningskanaler och distributionsavtal i stora delar av Europa har Dolle en massa kunskap och erfarenhet att bidra med när vi framöver går in på nya marknader, säger Peter Christensen.
Stegfabriken har kontor och lager i Roskilde och Slagelse i Danmark. Den svenska verksamheten drivs från Smålandsstenar.