ANNONS

Slog 140 miljoner - nu tar de sina "perfect pants" till Sverige

Christian Aachmann, Kasper Ulrich och Christoffer Bak grundade Shaping New Tomorrow

Från tre till 45 anställda.

ANNONS

Vem vill inte ha ett par byxor som både är bekväma och ser snygga ut? Så resonerade trion bakom e-handelsföretaget Shaping New Tomorrow, som har nått stora framgångar på sin hemmamarknad Danmark. Företaget, som grundades av de tre barndomsvännerna Kasper Ulrich, Christoffer Bak och Christian Aachmann, tar nu sina första steg in på den svenska marknaden.

"Otroligt höga siffror"

Här planerar de att nå fortsatt tillväxt genom att sälja sitt signaturplagg - "the perfect pants" - samt andra kläder som ska kombinera komfort och design.

Från dag ett har vår vision varit att designa tidlöst och behagligt herrmode i god kvalitet med priser som passar alla, säger Christoffer Bak, produktchef på Shaping New Tomorrow.

Vi har alltid varit otroligt målinriktade och verkligen trott på vår idé och verksamhet, tillägger Kasper Ulrich, som är vd för företaget.

Och uppenbarligen finns det ett stort intresse för företagets produkter. Under verksamhetsåret 2018/2019 nådde Shaping New Tomorrows omsättning över 100 miljoner danska kronor, vilket motsvarar cirka 142 miljoner svenska kronor. Summan innebar en tillväxt på 225 procent jämfört med året innan.

Det är otroligt höga siffror och med bara fem år på nacken så är vi enormt ödmjuka och tacksamma över att vi har så många lojala kunder som om och om igen köper sina kläder hos oss, säger Kasper Ulrich.

Verksamheten har samtidigt vuxit på medarbetarfronten och nu har vi över 45 anställda fördelat på huvudkontoret och våra två butiker. Vi var tre när vi startade Shaping New Tomorrow så det är en fantastisk utveckling på så kort tid. Det är vi otroligt stolta över.

Öppnar fysiska butiker

I Danmark har företaget, utöver sin e-handel, två fysiska butiker. De ligger i Köpenhamn och Ålborg. I juni planerar man att öppna en tredje butik, som ska ligga i Århus. I Sverige har Shaping New Tomorrow sedan en tid tillbaka en nätbutik och nu gör man en större satsning på hela den skandinaviska marknaden. Planen är att så småningom etablera sig fysiskt även på den här sidan sundet.

I Danmark har vi sett hur våra flaggskeppsbutiker har blivit samlingspunkter för våra kunder, där vi har kunnat ge helt fantastisk kundservice och guidat våra kunder genom vårt breda sortiment. Genom att bjuda in kunderna till en fysisk butik blir det möjligt för oss att ge dem en helt speciell upplevelse, som vi vill att de ska få när de handlar hos oss, säger marknadschefen Christian Aachmann.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se