ANNONS

Skruvade upp sin kundklubb med gamification - då blev det rusning

Sofia Bertills, vd på AB Skruvat Reservdelar

"Den kunskapen vill vi lyfta".

ANNONS

E-handlaren Skruvat.se, som säljer bildelar, gamifierade sin kundklubb och resultatet lät inte vänta på sig.

Under de tre första månaderna med den nya medlemsfunktionen, där kunderna skapar en avatar och får belöningar för till exempel recensioner, skapades det inte mindre än 35 000 avatarer.

Skruvats kunder har massvis med kunskap och den kunskapen vill vi lyfta upp på vår hemsida och även belöna i vårt nya medlemssystem, säger Cecilia Horvath, marknadschef på Skruvat, i ett pressmeddelande.

För varje utförd uppgift får medlemmarna poäng och när medlemsnivån ökar får kunden fler utsmyckningar till sin avatar.

Funktionen levererades av Gamifiera, som vi tidigare rapporterat om vid ett flertal tillfällen. De har även gamifierat aktörer som Inet, Bangerhead och Gymgrossisten.

LÄS ÄVEN: Gamifiera skalar upp rejält - vd:n: "Jag har skött all försäljning"

Nils Lund
nils@ehandel.se