Minns ni Elis? ICA:s nya virtuella bebisinfluencer som blev oerhört omtalad vid lanseringen under hösten 2019. "Skräckbebis", "mardrömslik" och "obehaglig" var bara några av alla kommentarer som strömmade in då. Något ICA snabbt kontrade på.
Men snart skulle Elis få sin revansch. För bara några månader senare var tonen en helt annan på Elis instagramkonto. Kommentarerna var plötsligt positiva och flera verkade uppskatta innehållet, som skulle hjälpa småbarnsföräldrar i vardagen och sälja in passande produkter.
Men nu är projekt Elis nedlagt, efter strax under ett års tid. På instagramkontot, som i dag har drygt 6500 följare har ICA meddelat att den virtuella bebisen blir ett minne blott.
Nu har vi bestämt oss för att Elis ska få backa undan från sociala medier ett tag. Men vem vet - kanske kommer hon i framtiden att själv vilja göra comeback på influencer-scenen, skriver man på Instagram.
När vi tittar igenom flödet ser vi att engagemanget i form av kommentarer varit förhållandevis lågt. Den virtuella bebisen verkar alltså inte ha blivit den hit som dagligvarujätten hoppades.