Mer exakt landade omsättningen på 19 miljoner kronor för 2024, en ökning med 117 procent jämfört med föregående år. Resultatet landade samtidigt på 3,2 miljoner kronor, jämfört med runt 2,4 miljoner året innan.
Det är otroligt glädjande att se hur Lenoites fortsätter att växa och stärka sin position på marknaden, säger Laila Högfeldt, vd på Lenoites.
Vår framgång är ett resultat av hårt arbete, innovativa produkter och ett starkt förtroende från våra kunder.
För ett år sedan ungefär sade grundaren att bolaget redan blickar mot nya marknader. Med en etablerad närvaro i Sverige och Danmark, var planen att expandera till Tyskland, Spanien och USA inom tre år.
LÄS ÄVEN: Så ska influencern erövra Europa – och USA: “Många saker som måste stå rätt på himlen”
Om vi blickar framåt tre år, då tror jag att vi har erövrat en del av Europa. I Sverige tror jag att vi har vuxit väldigt mycket och snabbt. Jag gissar att vi kanske omsätter 100 miljoner och har tagit våra första steg in på den amerikanska marknaden, samt börjat arbeta mot Asien, sade Laila Högfeldt i en tidigare intervju.
Och nu är expansionsplanerna i rullning. Under 2025 siktar Lenoites nämligen på att etablera sig i Tyskland genom egen e-handelsplattform och ett ökat antal återförsäljare.
Tyskland är en strategiskt viktig marknad för oss, och vi ser en stor potential i att utöka vår försäljning där. Genom en lokal närvaro och fler samarbeten med återförsäljare hoppas vi kunna nå ut till ännu fler kunder och stärka vårt varumärke internationellt, säger Niclas Högfeldt, styrelseordförande för Lenoites.
Lenoites planerar även att stärka sin närvaro på den nordiska marknaden och för diskussioner med en stor butikskedja. Vilken aktör det handlar om har man inte avslöjat.
Bolaget grundades 2021, och Laila Högfeldt äger 100 procent av aktierna.