ANNONS

Skönhetsjätten visade tillväxt trots mycket turbulent år: “Omfattande omstrukturering”

Lisa Bruzelius, vd
"Positiv försäljning och EBITDA-resultat".

Nordicfeels siffror har nu avslöjats för 2023/2024 och trots stora omställningar så ökar faktiskt försäljningen. Resultatet är dock fortsatt illrött, men i linje med året innan sett till omsättningen.

Året har präglats av omfattande omstruktureringsarbete där vi vid utgången av året konsoliderat koncernens verksamhet till ett huvudkontor, där alla kommersiella roller samlats. Vi har även avslutat koncernens två olönsamma butiker och kommer under det kommande året att ersätta dem med en flaggskeppsbutik i Stockholm, skriver företaget.

Och detaljerna kring den nya flaggskeppsbutiken avslöjade vi faktiskt igår.

LÄS ÄVEN: Efter stora beslutet - skönhetsjätten tillbaka med butik: "Spännande"

Företaget bakom skönhetsjätten heter fortsatt Youty men som tidigare meddelats är det nu Nordicfeel som gäller framåt.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se