– Målet med investeringen i Litium är att ge en starkare kundupplevelse och få ett tillförlitligt e-handelssystem för fortsatt expansion, säger Tobias Fransson, en utav entreprenörerna bakom NordicFeel.
Vi har tidigare skrivit om NordicFeel och hur snabbt de vuxit till att bli en av de största aktörerna på nätet inom sin kategori. Vi nämnde då att de satsat mycket pengar på logistik och marknadsföring, men också att deras dåvarande plattform och utseendet på deras nätbutik lämnade en del att önska. Något som de nu har åtgärdat med en ny design för att fortsätta växa och etablera sig på nya marknader.
– NordicFeel är ett spännande företag med stark passion för sina kunder och sitt sortiment vilket resulterat i en snabb tillväxt, menar Mattias Stark, kundansvarig på Litium. Nu kan vi bidra till nästa generation av webb- och e-handelssystem till Sveriges största parfymbutik på nätet.
Växjöbaserade NordicFeel utsågs också av Pricerunner till Årets e-handlare 2011 i sin kategori. Med en omsättning på närmare 60 miljoner kronor under 2011 har bolaget visat på en snabb tillväxt. Mycket imponerande då företaget skickade sin första produkt i december 2008.
– Vi är idag starka inom logistik och inköp. Med den nya webben vill vi även effektivisera några av de viktigaste processerna i e-handelsaffären som produkthantering, marknadsföring, säljkampanjer och kundservice, säger Tobias Fransson.
Projektet har genomförts rekordsnabbt och lanserades den 4 juli, endast 2,5 månader efter projektstart. Resultatet kan ni se här.
Källa: press
Relaterade nyheter:
Bakom kulisserna hos NordicFeel och NordicInk
NordicFeel.se - Sveriges största parfymbutik på nätet