I våras berättade SkiStar om sin satsning på e-handel inom fjällsport med fokus på alpin skidåkning, och med två månader kvar till jul är det nu högtryck på Skistar.com. Då är det passande att den nya e-handeln, SkiStarshop.com, är fullt integrerad i bokningen.
Något som innebär att gäster som besöker SkiStar.com enkelt kan addera kompletterande utrustning som behövs samtidigt som fjällsemestern bokas. Något man hoppas ska skapa mervärde, enkelhet och relevans för gästen.
– Efter månader av intensivt arbete är vi igång. Över 100 av marknadens starkaste varumärken med tusentals heta produkter finns representerade och vi fyller nu på med nya artiklar dagligen. Vi har redan märkt ett mycket stort intresse, säger Mathias Lindström, marknads- & försäljningsdirektör på SkiStar.
Ny flaggskepsbutik
Som ett led i en multikanalstrategi utvecklas samtidigt de fysiska butikerna pÃ¥ SkiStars resmÃ¥l under namnet SkiStarshop Concept Store, och pÃ¥ fredag öppnas en 1 500 kvadratmeter stor flaggskeppsbutik i Sälen. Â
För att göra det så enkelt och smidigt som möjligt för gästerna kan de som handlar i nätbutiken välja om deras beställning ska levereras direkt till det bokade fjällboendet, eller om de vill hämta ut den i någon av SkiStars butiker och skidshoppar på plats. Det går även att få sin beställning levererad hem om man bor i Sverige, Norge och Danmark.
– Vi har hela tiden gästens bästa i fokus när vi utvecklar. Därför erbjuder vi även möjligheten att hämta ut sin beställning vid ankomst på våra resmål. Perfekt om man exempelvis beställer skidutrustning med bindningar som ska monteras och ställas in. Vi väljer även att premiera våra trogna gäster med ett helt nytt bonussystem som ger återbäring på allt som spenderas online hos oss, säger Mathias Lindström.
Källa: Press