Redan vid 10 i morse hade Skincity fått in 50 procent av den försäljning man fick till under motsvarande fredag 2018. Företaget hade gått ut med sitt Black Friday-erbjudande i förväg till utvalda kunder, vilket innebar att beställningarna började rulla in redan på morgonen.
Vi har ett stort tryck just nu! Trots att vi har haft fantastiska erbjudanden varje dag under hela veckan och att vi även lät 25 000 av våra mest lojala kunder ta del av erbjudandet redan förra helgen, hade vi klockan 10 i dag fått in 5 800 order – en ökning mot 2018 med 10 procent, säger Charlotte Larsson, PR Manager på Skincity, till Ehandel.
Under hela helgen räknar Skincity med att få in 36 000 order och för att klara av anstormningen hade Skincity i god tid säkrat upp med extra personal till lagret. Det handlar både om inhyrd extrapersonal och ordinarie personal från andra avdelningar som fått hoppa in på lagret för att plocka och packa.
Succé för "basic wrapping"
En av de tillfälliga lagermedarbetarna är Skincitys vd Mikael Kjellman, som alltså även i år fick göra en insats på logistiksidan.
LÄS ÄVEN: Skincitys succéhelg: 30 000 order och ökning på 60 procent
Sedan i måndags har Skincity, som gjort sig känt för sin signatur-paketering, testat att ha en ny förpackningsmodell med namnet "basic wrapping" som förvalt alternativ i kassan. Det innebär att hela emballaget är tillverkat i hundra procent återvunnet material, vilket verkar vara uppskattat.
Från att ha stått för under 20 procent av alla order har vi sedan i måndags skickat ut cirka 70 procent av alla order i basic wrapping, säger Charlotte Larsson.