ANNONS

Skincitys stora butiksöppning kommer med överraskning: “Det tog oss åtta år”

Annica Forsgren med kollegor

"Vi har låtit detta ta sin tid".

ANNONS

Den svenska e-handlaren Skincity är känd för att jobba mycket med kunderna och att erbjuda exakt rätt produkter när det kommer till hudvård.

Efter åtta års dedikerat arbete med hudvård, och ett stort antal hudterapeuters olika erfarenheter och kunskap i ämnet, har det äntligen blivit dags, skriver företaget i ett pressmeddelande.

“En naturlig utveckling av vårt varumärke”

Företaget gör nu en storsatsning på eget varumärke och den nya hudvårdsserien går under namnet Skincity Skincare och ska vara baserad på kundernas feedback, sedan starten 2011.

Att lansera en egen hudvårdslinje är en naturlig utveckling av vårt varumärke, men vi har låtit detta ta sin tid för att verkligen göra alla rätt från början, berättar Skincitys grundare Annica Forsgren.

“Producerad i Sverige”

Skincity Skincare ska bestå av 16 produkter i prisklassen 249-499 kronor.

Hela hudvårdslinjen är producerad i Sverige och kommer att säljas exklusivt hos Skincity.se från och med den 25 oktober 2019, meddelar företaget.

LÄS ÄVEN: Efter e-handelssuccén – Skincity öppnar sin första butik

I samband med att man storsatsar på ett eget varumärke så öppnar företagen även sin första fysiska butik, något vi rapporterat om tidigare. En popup som inte oväntat kommer att innehålla den nya hudvårdsserien.

Samtidigt som Skincity Skincare lanseras, den 25:e oktober, slår Skincity även upp sin första fysiska port någonsin. Platsen för butikspremiären är en 100 kvm stor pop-up i Westfield Mall of Scandinavia. Självklart kommer ett uvalt produktsortiment finnas i butiken, och framför allt kommer hela Skincity Skincare-serien finnas på plats.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se