Vi har nu lämnat Black Friday-helgen bakom oss men rapporterna om hur bra det gick för e-handlarna fortsätter att strömma in till redaktionen. I dag kan vi till exempel meddela att Skincity hade en riktig toppenhelg med 150 000 besökare som lade 20 000 order.
LÄS ÄVEN: Boozt växte med 140 procent - fick 25 000 nya kunder
Nya kunderna tio gånger fler än normalt
Redan på förmiddagen i fredags hade e-handelsföretaget slagit rekord i antal order för en enskild dag.
- Under helgen hade vi 150 000 besökare på skincity.se och vi är extra glada att se att så många nya kunder hittade till oss. Under fredagen hade vi ett nykundsintag som var tio gånger större än en vanlig fredag. Det var också glädjande att se att våra kunder tagit sig tid att genomföra vårt hudtest för att få rådgivning och guidning av våra hudterapeuter i sina köpbeslut, säger Skincitys marknadschef Isabel Rodrigo i en kommentar.
LÄS ÄVEN: Så nådde Skincity-grundarna 180 miljoner
Skincity går inte in på hur stora summor företaget sålde för under helgen, men berättar att omsättningen ökade med 300 procent jämfört med förra årets Black Friday-helg.
Rivstartar julen med kalender
Helgen blev ett lyckat startskott på julhandeln och företaget har nu närapå dubblat personalstyrkan för att kunna hantera alla julbeställningar. Företaget, som hittills i år har ökat försäljningen med 50 procent, har också laddat upp inför årets mest intensiva period med ett nytt WMS-system.
- Nu ser vi fram emot en stark julhandel som vi förväntar oss rivstartar med vår efterlängtade online-kalender den 1 december, säger Isabel Rodrigo.
LÄS ÄVEN: 10 000 order om dagen med kärlek till kunderna
Satsar på snabb hemleverans i Danmark
I gÃ¥r kom ocksÃ¥ nyheten att Skincity har inlett ett leveranssamarbete med Best Transport i Köpenhamn. Det uppges innebära att 1,5 miljoner danskar kan fÃ¥ sin Skincity-beställning hemlevererad nästa dag, sÃ¥ länge ordern läggs senast klockan 15.00 dagen innan.Â
- Som ett nästa steg i ett bra samarbete är vi mycket nöjda med att tillsammans med Best Transport kunna erbjuda våra kunder i Köpenhamnsområdet en snabb och smidig köpupplevelse. Vi fortsätter samtidigt att vidareutveckla vårt nästa gemensamma steg, säger Ylva Pagmén, Supply Chain Manager på Skincity, i ett pressmeddelande.