Under de senaste tolv månaderna har Skincity slagit 500 miljoner i omsättning. Nu meddelar företaget att det ser framför sig en tillväxt på 35 procent under helåret 2020.
Bakom framgångarna står till stor del satsningarna utanför Sverige, där Skincity pekar ut försäljningen i Storbritannien som särskilt stark. Skincity gick in i landet 2018 genom att köpa konkurrenten Effortless Skin.
LÄS ÄVEN: Skincitys första förvärv: Tar över brittisk konkurrent
Vi ser en jättefin tillväxt i UK med god lönsamhet. Vid förvärvet 2018 omsatte det dåvarande bolaget Effortless Skin cirka 30 miljoner kronor och nu, efter två år som en del av Skincity, är bolaget nästan tre gånger så stort och dessutom mer lönsamt, säger Patrik Bråkenhielm, CFO på Skincity, i ett pressmeddelande.
Vi kommer att expandera i fortsatt hög takt med flera nya marknader i sikte under de kommande åren, tillägger han.
För att bygga vidare på den brittiska tillväxten har Skincity investerat i nya och större lokaler utanför Manchester.
Vi är oerhört exalterade över våra nya lokaler i Warrington. Att få större och mer moderna lokaler skapar en bra grund för att vårt team ska kunna växa, att vi ska kunna fortsätta möta kundernas behov med samma höga service samt att vi ska kunna nå våra tillväxtmål för kommande år, säger Sarah Edwards, Managing Director för Skincity UK.