ANNONS

Skincity plockar hem Årets Digitala Gasell 2017

Skincity plockar hem Årets Digitala Gasell 2017

"Organiserat kaos just nu".

ANNONS

Dagens industri utser, som ni förmodligen märkt, en hel del Gasell-företag i vårt avlånga land. Utmärkelser som baseras på prestation och det är framstående företag som vuxit snabbt de senaste åren som blir prisade.

Huvudpriserna är Årets Gasell och Årets Digitala Gasell. Det senare priset har inte helt oväntat delats ut till olika e-handlare under de senaste åren.

Apotea tog hem Årets Digital Gasell förra året och året innan det stod Partykungen som vinnare.

LÄS ÄVEN: Prisregnet fortsätter - Apotea är Årets Digitala Gasell

Nu har 2017 års mest framstående digitala bolag fått sin utmärkelse och vinnaren blev ingen mindre än e-handlaren Skincity.

- Det är en ära att få vinna detta pris. Det är fantastiskt och det känns väldigt hedrande att få utmärkelsen. Det finns så många fina bolag med bra tillväxt och som kämpar hårt. I vår värld har vi bara börjat och vi siktar på att bli ett globalt företag, säger grundarna Annica Forsgren Kjellman och Mikael Kjellman i ett uttalande till Ehandel.se.

LÄS ÄVEN: Skincitys BF-helg: 150 000 besök och 20 000 order

Mikael Kjellman får i Dagens industri även svara på hur det ser ut på lagret just nu:

- Det är ett organiserat kaos kan man säga. Mycket att stå i och få dagar kvar till julafton. Så nedräkningaen för oss och våra kunder har börjat. Kunderna vill ha sina paket snabbt och där försöker vi göra vårt bästa. Det är en rolig tid, den roligaste tiden på hela året. Det är mycket som händer och allting rörs om. Det är hårt jobb men kul, säger Mikael Kjellman.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se