E-handlaren Skincity meddelar att man fyller 10 år som bolag under maj månad. Detta kan man nu fira med sin bästa vecka någonsin. Det som ska ligga bakom framgången är ett nytt reklamkoncept som rullades ut den 3 maj i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien.
"Köp inte allt vi säljer"
Den nya reklamen har tagits fram tillsammans med byrån M&C Saatchi.
"Not for all. Just for you." - två enkla meningar som tillsammans gör hela skillnaden och det är här M&C Saatchi verkligen har fångat Skincitys kärna. "Köp inte allt vi säljer" är ett annat sätt att uttrycka det och visar just på vikten av hudterapeutens expertis för att ge dig som kund en hudvårdsrekommendation som passar just dig och inte nödvändigtvis din granne eller bästa vän, beskrev företaget det nya kommunikationskonceptet.
"20 procent högre än Cyber Week"
Nu meddelar Skincity att reklamen minst sagt fungerat.
Kombinationen nationell TV-reklam och kampanj på hela sortimentet gav helt klart effekt på såväl ökade kundinteraktioner som försäljning - första veckan slog alla rekord i bolagets historia, säger företaget i ett pressutskick.
Omsättningen landade på totalt 43 miljoner kronor.
Vi hade inte kunnat föreställa oss en sådan anstormning under vårt firande. Omsättningen under förra veckan översteg 43 miljoner kronor och var därmed mer än 20 procent högre än hela fjolårets Cyber Week (Black Week). Med vårt nya kommunikationskoncept, bredare marknadsinvesteringar samt ett starkt team på plats, ser vi fram emot en fortsatt god tillväxt under resten av året, säger Patrik Bråkenhielm, t.f. vd på Skincity.