Ett flertal stora e-handlare har på senare tid valt att se sig om efter en ny betalleverantör. En del aktörer har hoppat på Qliros kassa, som har beskrivits som en lösning som ger e-handlaren större kontroll.
Nyligen kunde vi till exempel rapportera att skönhetsbutikerna Eleven och Nordicfeel lämnade Klarna för att gå över till just Qliro.
LÄS ÄVEN: Skönhetsjätten Eleven lämnar Klarna för Qliro: "Får större kontroll"
"Kundnöjdhet vårt största fokus"
Eleven-konkurrenten Skincity väljer dock att istället gå över till Klarna Checkout. Anledningen uppges vara att Klarnas tjänster har efterfrågats av Skincitys kunder.
- Kundnöjdhet har alltid varit vårt största fokus. Våra kunder har efterfrågat Klarna som betalmetod och det känns därför jättekul att vi nu kan erbjuda detta. Vi ser mycket fram emot partnerskapet med en aktör som i likhet med oss satsar stort på kundupplevelse och internationell expansion, säger Skincitys CFO Patrik Bråkenhielm i en kommentar.
Skincitys Klarnalansering kommer att ske i flera steg med start under de kommande veckorna.