ANNONS

Skapade årets stora trend - ökar med över 1400 procent

Maryam Ghahremani, vd på Bambuser

"Lyckats signa några av de största företagen i världen".

ANNONS

Teknikföretaget Bambusers tjänst Live Video Shopping har blivit lite av en e-handelstrend under 2020. Många företag som bland annat NA-KD, Stronger, Caia Cosmetics, Monki och Kjell & Company har hoppat på tåget.

Nu presenterar Bambuser sina siffror för det tredje kvartalet och årets första nio månader.

Under de första nio månaderna, januari till september, ökade omsättningen med hela 657 procent och landade på cirka 17,3 miljoner kronor. Rörelseresultatet (EBIT), som redan låg på minus, sjönk ytterligare under perioden. Det gick från minus 13,9 miljoner kronor under de första nio månaderna förra året, till minus 22,1 miljoner under 2020.

Under det tredje kvartalet ökade omsättningen med 1486 procent, och summerades till 10,1 miljoner kronor. Men även här har rörelseresultatet förvärrats, från minus 4,2 miljoner under samma kvartal i fjol till minus 9,2 miljoner i år.

LÄS ÄVEN: De rusade med Live Video Shopping – upp 669 procent

Trots att Bambuser har plockat in kunder från världens alla hörn har man själva utgått från Stockholm. Men nu har bolaget öppnat sina två första internationella kontor, ett i London och ett i New York. Och fler ska det bli, skriver vd:n Maryam Ghahremani i rapporten.

Sedan lanseringen av Live Video Shopping har vi lyckats signa några av de största detaljhandelsföretagen i världen.

Vi kommer att fortsätta expandera till andra viktiga marknader successivt. Att vara ett globalt bolag är en sak, men ingenting slår den närvaro och det stöd vi kan ge våra kunder lokalt.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se