2013 var ett bra år för Skånska Byggvaror och 2014 har fortsatt i samma anda. Försäljningsmässigt är starten på året den starkaste någonsin för byggvaruföretaget.
Ett kraftigt ökat kundintresse, i flera kanaler, har bidragit till en omsättningsökning med hela 40 procent januari-april i Sverige, Norge och Finland. Samtidigt växer e-handeln med 50 procent jämfört med samma period 2013.
– Vi är ödmjukt stolta över starten på året och har våra kunder att tacka för vår utveckling. Bara med deras förtroende och intresse kan vi fortsätta utveckla företaget och våra produkter. Vi ser med energi fram emot att fortsätta hjälpa människor utveckla sina hem och skapa ännu större trivsel med våra produkter, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.
Storsatsar på E-handel
I april öppnades två helt nya butiker i Barkarby Stockholm och Tagene Göteborg. Något som betyder att man nu har tre fysiska butiker och företaget planerar för fler i strategiska lägen de kommande åren.
Bredvid satsningen på fysiska kundmöten storsatsar man också på enklare och bättre kundmöten på nätet.
– Vi fortsätter att investera mycket i mobila kundmöten via datorer, telefoner och mobila enheter. Redan idag säljs majoriteten av våra varor via e-handel och vi ser en snabb ökning av köp via surfplattor och telefoner. Idag säljer vi över 60 procent av våra produkter via webben och andelen ökar hela tiden, med alltfler nöjda kunder som föredrar digital handel, säger Anders Johansson Eickhoff.
Källa: Press