Att leveransen ska gå smidigt för att kunden ska bli nöjd är en självklarhet för de flesta e-handlare. Men ett antal butiker har tagit steget längre. Den senaste e-handelstrenden är nämligen att inte bara skicka ut paket, utan att även dyka upp redo att montera. Alternativt komma tillbaka vid ett senare tillfälle för att hjälpa till med sådant som gått snett.
Datorbutiken Inet var tidigt ute med att erbjuda datorrelaterade tjänster i hemmet. Nyligen meddelade butikens VD Erik Wickman att det kommande RIT-avdraget väntades göra så att fler seniorer skulle ta del av företagets tjänster. Samtidigt planerar den helt nya e-handelsbutiken TVexperten.com att erbjuda kunderna monteringshjälp vid hemleveransen, något vi berättade om nyligen.
Ska hjälpa tveksamma hemmafixare
Nu går Skånska Byggvaror in på samma linje. Företagets senaste satsning är nämligen att i samband med beställningar erbjuda montering av dörrar och fönster av professionella hantverkare.
Kunden får hjälp med allt från rådgivning till besiktning och hantverkaren ser till att allt beställs i rätt storlek och kommer med en offert på slutpris.
- Vi vet att det finns många duktiga gör-det-självare som själva gör jobbet, men att det finns minst lika många som tvekar för att de inte själva vågar ge sig på ett byte av fönster eller dörr. Med vår service hjälper vi våra kunder med bytet, med alla de fördelar det har för husets klimat, ekonomi och funktion, säger Beiron Palm, affärsutvecklingschef Skånska Byggvaror.
Skånska Byggvarors monteringstjänst uppges kosta från cirka 2 500 kronor och kommer inom kort att vara tillgänglig för beställning både på webben och i företagets butiker.