Det är inte bara nya fysiska butiker som är på tapeten för Skånska Byggvaror, man har även snickrat på en från grunden ombyggd hemsida och e-handel. Sajten har en mer avskalad design och modern känsla och tanken har varit att skapa en visuell enkelhet för tydlig kommunikation.
Med tanke på att det nu är 2015, och den mobila handeln fortsatt tuffar på, är det inte heller helt fel att byggjätten gjort sajten responsiv. Något som innebär att den ska fungera lika smidigt på alla plattformar.
Inspiration, råd och tips
Förutom ett rent ansiktslyft har Skånska Byggvaror även lagt till en rad nya funktioner som ska inspirera och hjälpa kunden. Sajten ska även ha färre steg till genomförd order, social interaktion och anpassning till flera marknader.
– Vi har vässat vår e-handel så att det krävs ännu färre klick för att komma i mål med en beställning, säger Per-Ivan Christiansson, marknadschef på Skånska Byggvaror.
Kunder ska också kunna skapa personliga önskelistor, ta hjälp av kategoriserade guider och få rekommendationer om produkter. Den nya hemsidan har utvecklats och programmerats av Skånska Byggvarors egna utvecklare och interaktionsdesigners.
– Vår nya digitala närvaro är ett stort och viktigt steg för Skånska Byggvaror. Allra viktigast är att kunderna kommer att uppleva det roligare och mer inspirerande att besöka oss på webben. Vi kommer att ge massor av inspiration, råd och tips som gör det enklare att förverkliga sina drömprojekt. I vårt nya kunskapsbibliotek kan kunderna få svar på frågor om exempelvis bygglov, u-värden, snözoner…ja det mest som har med deras projekt att göra, säger Per-Ivan Christiansson.