Skånska Byggvaror bygger ut sitt fysiska butiksnät ytterligare. Med erfarenheter från öppningar av två butiker 2014 i Tagene Göteborg och Barkarby Stockholm satsar nu företaget på att öppna fler butiker.
Den fjärde butiken i Sverige blir en ny butik hos Plantagen i Norrköping och i Oslo slås portarna upp för landets andra butik, under varumärket Grönt Fokus. Samtidigt säger Skånska Byggvaror att man kommer att fortsätta satsningen på e-handeln med en ny nätbutik.
– Det är roligt att som erfaren distans- och e-handlare nu ta steget in i butiker med alla dess möjligheter till fysiska möten med våra produkter. Med etableringen av nya butiker i Sverige tidigare i år ser vi en kraftigt ökad kännedom i Göteborg och Stockholm samtidigt som kunderna verkligen strömmar till, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.
Stärka kännedomen
Med etableringar av nya butiker hoppas Skånska Byggvaror stärka kännedomen om företaget ytterligare samt penetrationen i områdena runt butikerna. Något man verkar ha lyckats med hittills.
Ett halvår efter etableringen av 500 kvadratmeter stora butiker inne hos Plantagen i Tagene och Barkarby har kundpenetrationen ökat med över 50 procent i de postnummerområden som ligger invid butikerna.
– Ett kvitto på att moderna handlare måste möta sina kunder just där de vill och på tider som passar dem. Med satsningarna på nya butiker blir vi allt mer tillgängliga och attraktiva för våra kunder, som ju är poängen med vår existens, säger Anders Johansson Eickhoff.
Källa: Press