Sponsrat Innehåll

Skala upp din e-handel med content automation

När du skalar upp din e-handel är du beroende av innehåll, men att framställa text på ett traditionellt sätt kan vara både en dyr och långsam process. Då är det läge för en effektivare och kostnadssparande metod för att skapa content.

Utmaningarna med market expansion

Innehåll är en viktig del av e-handeln. Det kan hjälpa till med allt från att öka konverteringsgraden till att bygga brand awareness – eller varumärkeskännedom – och lojalitet. Trots att det finns många fördelar som gynnar verksamheten står e-handelsföretag inför utmaningen att skapa regelbundet innehåll för flera olika marknader.

Den största utmaningen är att traditionella processer för textframställning och lokalisering är otroligt resurskrävande och ofta har ett ostrukturerat upplägg. Till exempel kan det bli dyrt att anställa ett in-house team med copywriters och översättare, plus att du behöver lägga mer tid på administration.

Det kan också vara svårt att skapa content för sin market expansion eftersom varje ny marknad behöver lokaliserat innehåll.

Data för lokalisering talar sitt tydliga språk

Tillväxt inom e-handeln sporras av internationalisering, som i sin tur kräver översättning och sökmotoroptimering för alla geografiska marknader. Det är faktiskt bevisat att konsumenter föredrar innehåll som skräddarsytts efter just deras geografiska hemvist.

  • 72 % av konsumenterna tillbringar all eller den mesta tiden på webbplatser som är på deras eget språk.
  • 61 % av konsumenterna är mer benägna att köpa från ett företag efter att ha läst innehåll som är unika.
  • 56 % av konsumenterna säger att möjligheten att kunna få information på deras eget språk är viktigare än priset.

Genom att kapitalisera det starka sambandet mellan lokaliserat innehåll och sannolikheten att ett köp genomförs, så hjälper du till att skala upp din e-handelsverksamhet. Det är viktigt att du talar samma språk som dina kunder om du vill få högre engagemang och öka konverteringsgraden.

Integrerad teknik: enkel automatisering av content och översättningar

Integration hjälper dig att internationalisera ditt företag på ett skalbart, smidigt och kostnadseffektivt sätt. Efter att ha hjälpt e-handelsföretag med deras innehåll och översättningar i mer än tio år, är content automation och integration något som content- och översättningsbyrån Contentor är riktigt bra på.

Med hjälp av integration kan e-handelsföretag snabbt skapa och översätta content som är optimerat för varje enskild marknad. Den sömlösa mjukvarulösningen förenklar hela textframställningsprocessen, och det görs dessutom med minimal administration.

Vad kan integration göra för din e-handel?

Med integration får ditt företag ett övertag i den snabbt växande e-handelsvärlden. Du kan:

  • ta dig in på nya marknader mycket snabbare. Med integration kan du snabbt skapa och översätta unikt, globalt innehåll av hög kvalitet.
  • åtnjuta en textframställnings- och översättningsprocess som är både effektiv och kostnadseffektiv. Integrationens effektivitet frigör resurser som du kan använda för att öka din e-handel.
  • automatisera ditt arbetsflöde helt och hållet. Du kan skicka, ta emot, ladda ner, se och publicera ditt innehåll direkt på din webbplats, ditt CMS eller PIM-system.
  • förenkla projektledningen genom att leverera ditt innehåll direkt till teamen som skapar content och översätter.
  • boosta produktiviteten genom att slippa tråkigt administrativt arbete som att exportera filer, skicka mejl och ”klippa och klistra”.

Med integration får du automatiserade arbetsflöden och en enklare, smidigare uppskalning av ditt företag.

Hur funkar integration?

Du kan integrera din plattform med färdiga connectors för ett antal e-handelsmarknadsplatser och CMS-plattformar. Efter en snabb och enkel installation är dina marknadsplats-connectors redo att användas.

Du kan även använda API-integration för vilken plattform som helst, om det inte skulle finnas någon connector för din plattform eller om du bara är ute efter en mer flexibel, skräddarsydd lösning. Och så finns det en till fördel – integrationen är helt kostnadsfri och kommer med teknisk support under alla steg i implementationen.

En ineffektiv och kontraintuitiv textframställningsprocess är numera ett minne blott. Skala upp din textframställning och översättning med en enkel knapptryckning.