2023 markerade en betydande milstolpe för vårt företag då vi framgångsrikt började sälja våra skäggvårdsprodukter internationellt under varumärket Odenson. Den internationella lanseringen har mottagits mycket väl, och vi har sett en betydande ökning i försäljningen, skriver man.
“Ökat vår varumärkesigenkänning”
Omsättningen steg från 8,3 miljoner kronor 2022 till 9,9 miljoner under fjolåret. Detta samtidigt som bolaget vänder till vinst. Rörelseresultatet går från -440 000 kronor till positiva 0,8 miljoner. Bakom företaget står Ulf Nicklasson, vd, och William Petrén Stockhaus, ledamot.
Genom strategiska partnerskap och omfattande marknadsföringskampanjer har vi lyckats etablera vårt varumärke på flera nya marknader. Detta har inte bara ökat vår försäljning, utan även ökat vår varumärkesigenkänning globalt. Vi har också utökat vårt produktutbud och lanserat flera nya produkter som har mottagits positivt av våra kunder.
“Europa och Asien”
Företaget berättar också att man investerat i sin e-handelsplattform och logistikinfrastruktur för att hantera den ökade efterfrågan. I år ska bolaget fortsatt bygga på den framgång man haft under 2023.
Vi har initierat flera nya projekt för att ytterligare stärka vår närvaro på de internationella marknaderna. Bland annat har vi ingått nya distributionsavtal som förväntas ytterligare öka vår tillgänglighet och försäljning i Europa och Asien. Dessutom planerar vi att introducera en ny produktlinje som riktar sig till ett bredare spektrum av kunder, inklusive de som inte tidigare använt skäggvårdsprodukter, skriver e-handlaren om 2024.