Det norska familjeägda företaget Granada, som grundades 1985, erbjuder ett brett utbud av tjänster inom tredjepartslogistik och kundservice precis vid riksgränsen. Granada har 50 anställda, uppdelade i lager- och kundcenteravdelningar.
Traditionellt har SMB -marknaden varit vår målgrupp. Genom hårt arbete och rätt val har vi nu bevisat att vi kan möta behoven hos de största aktörerna. Vi har samarbetat med flera svenska e-handelsaktörer. Vi har gjort betydande investeringar i anställda, utrustning och teknik. Detta har lett till en enorm tillväxt de senaste åren. Tack vare investeringarna och våra fantastiska medarbetare kunde vi hantera en utveckling från 400 till över 100 000 order per månad för en av våra svenska e-handelskunder, säger chef Kathrine Andersen.
Även om företagets tillväxt de senaste åren har varit stor, försäkrar verksamhetschefen Kasper Andersen att företaget kommer att hålla benen väl planterade på marken.
”Vi vet att förändringar i branschen sker snabbt, men företagets värderingar och konkurrensfördelar genom våra tidigare generationer kommer att förbli starka. Min mor och farfar har lagt en solid grund som vi måste bygga på. Personlig uppföljning och flexibilitet på alla nivåer kommer att fortsätta att vara centralt för allt vi gör. Något vi vet är mer utmanande för de största tredjepartsleverantörerna av logistik.”
Mycket att erbjuda svenska e-handelskunder
Efter framgångarna och goda erfarenheter med våra svenska kunder vill Granada nu visa fler svenska kunder fördelarna med att ha en stark norsk partner. Vi känner till den norska marknaden och de norska kunderna.
Med tanke på den utveckling vi har haft och att vi ligger precis vid gränsen är det naturligt att vi förbättrar och utökar vårt erbjudande till svenska e-handelsleverantörer som investerar i Norge. Naturligtvis hade det varit roligt att kunna hjälpa fler från grannlandet, eftersom vi är övertygade om att fler kommer att dra nytta av den kunskap vi har fått idag. I synnerhet ser vi en ökning av förfrågningar relaterade till ”lokal” norsk kundtjänst och returhantering, där syftet med vårt returhub är kortare handläggningstid (1 dag) oavsett om det handlar om ompackning och avsändning för försäljning, eller retur till kundens huvudlager i Sverige. Vi kommer att bygga vidare på vår svenska investering, och ta emot alla förfrågningar med öppna armar. avslutar Kathrine.
Läs mer om Granada på deras webbplats