Vi hörde ett rykte för några veckor sedan om att Bring eventuellt skulle ge sig in på den svenska e-handelsmarknaden. Frågan var då hur de skulle göra detta med tanke på att de inte har något bra nätverk för paketleveranser ifrån företag till kund. Efter att ha kontaktat Brings presschef i Norge kan vi nu bekräfta ryktet och vi vet även hur de har löst leveranserna till slutkund.
Bring har fått ta del av DHL:s distributionsnät och servicepoints i Sverige. Bring som tidigare använt Posten Norden för distribution till slutkund, i Sverige, har nu alltså bytt till DHL, eller rättare sagt fått ta del av deras nätverk. Denna tjänst ska enligt Bring vara redo i dagsläget och det gäller både svenska och utländska företag som vill skicka till privata mottagare i Sverige.
DHL ska i utbyte fått ta del av Brings nätverk i Norge. Denna lösning skall dock, enligt Bring, inte var helt färdig ännu.
Frågan är givetvis vad Bring kommer göra med sitt nya distributionsnät och DHL:s utlämningsställen. Kommer de försöka ta marknaden genom att konkurrera på pris eller är detta nya tillskott bara en del i något större? Diskutera gärna vad ni tror Brings planer är här i forumet* eller nedanför i kommentarerna.
*Denna nyhet publicerades först i Ehandelsnytt