Våren smyger sig så sakteliga in i vårt avlånga land och med den lanserar Granngården sin helt nya e-handel. Kedjan har, som så många andra, fått ett kraftigt lyft på nätet och har därför passat på att göra en ordentlig makeover för att fortsätta växa onlineaffären.
Vi har valt Episerver som ny plattform och vi ser verkligen fram emot vad plattformsbytet kommer ge, säger Monika Dagberg, e-handelschef på Granngården, i ett pressmeddelande.
Man har även implementerat ett nytt PIM-system, nämligen Riversand, och en "kraftig sökmotor" i Apptus E-sales. Dessutom har man lagt till Klarnas betalsystem i checkouten.
Genom att lägga till Klarna som betalsystem på granngården.se hoppas vi att våra kunder ska tycka det blir enklare att handla online, säger Monika Dagberg.
Faktum är att den nya e-handeln redan är smyglanserad och tanken är att den nu ska gro efter hand.
Innehållet på granngården.se håller fortfarande på att växa och snart kan våra kunder besöka en e-handel som blomstrar av både inspiration och kunskap. Vi vill att våra kunder ska känna att vi är den hjälpsamma grannen oavsett om de besöker oss i fysisk butik, på sociala medier eller på granngården.se, säger Monika Dagberg.