Intäkterna sjönk med 38 procent, från 1,3 miljoner kronor till 860 000 kronor. Samtidigt vände rörelseresultatet till en förlust på 180 000 kronor, jämfört med en vinst på 9 800 kronor året innan.
Företaget arbetar både med B2B- och B2C-försäljning, men någon förklaring till den negativa utvecklingen har inte presenterats i rapporten.
Camilla Pergelius har nu laserat en ny e-handel, som kom efter räkenskapsårets slut i september 2024.
Jag har lanserat en liten systersajt So Wear Me. Där får en del av alla dessa mönster som en gång tryckts på tyg, nytt liv på härliga sportkläder. Tycker gymmen där ute har alldeles för lite färg, eller vad tycker ni? Perfekt för den som inte orkar sy sig träningsleggings, sweatshirts eller sport-behåar själv ju, skrev Camilla vid lanseringen.
Produkterna trycks på beställning, vilket innebär att ingen överproduktion sker och att miljöpåverkan begränsas. Enligt sajten är samtliga mönster designade av mindre svenska designers.
So Wear Me är ett sätt för att kanske kunna låta våra mest älskade mönster få leva vidare på färdiga plagg, skriver Camilla Pergelius.
Den nya e-handeln är en del av So Sew Me AB.