Klockan 10.00 släppte Skincity sin adventskalender för 2020, och knappt en timme senare var den slutsåld.
I år var trycket högre än någonsin, skriver företaget i ett pressmeddelande.
Att trycket skulle vara högt var Skincity förberedda på. Förra året såldes adventskalendern ut på fyra timmar. Men det var ingen som trodde att det skulle gå så här fort i år, och att kundanstormningen skulle vara så stor. Skincity berättar att sajten kraschade under en kort stund.
LÄS ÄVEN: Sålde slut tusentals kalendrar på 48 timmar – ”value for money”
Vi hade förberett oss noga och estimerat trafiken inför kalendersläppet, men det blev ett ännu högre tryck än vad vi hade räknat med, säger Elina Dettner, CTO på Skincity.
Kraschen hanterades direkt och sidan återhämtade sig snabbt. Årets kalender såldes för 1499 kronor men var värd 4800 kronor, enligt Skincity.
Vi var förberedda för ett stort intresse, men det här hade vi inte ens kunnat föreställa oss! Det är ett fint betyg att efterfrågan på vår kalender bara ökar, trots att det nu finns fler än någonsin på marknaden - det visar att Skincitys kalender är kalendern med stort K, säger Stefan Fragner, vd på Skincity.