Fokus på internationalisering av e-handeln fortsatte under 2023 då vi lanserade en lokaliserad hemsida i Belgien. Vidare fortsatte vi att utveckla både vår ordinarie säljtjänst samt lanserade Sellpys lojalitetsprogram Sellpy first. Slutligen skapade vi fortsatta förutsättning till tillväxt under 2023 och framåt genom tillträde av ett nytt lager i Rosersberg, meddelar företaget.
LÄS ÄVEN: H&M fortsätter att ösa in stålar i secondhand-plattformen
Rörelseresultatet landar dock på negativa -50 miljoner kronor, ner från -13 miljoner för 2021/2022. Men detta verkar inte oroa det H&M-ägda företaget speciellt mycket.
Bolaget ser en positiv utveckling i framtiden där marknaden för begagnade varor förväntas fortsätta öka. En osäkerhetsfaktor är utvecklingen av den globala ekonomin där bolaget bedömer att påverkan från en negativ utveckling är begränsad eller gynnar efterfrågan på att sälja och köpa second hand, skriver Sellpy.