ANNONS

Sellpy kapar förlusten rejält - och växer så det knakar

Michael Arnör, vd, och Alexandra Drissner, CCO, på Sellpy

Närmar sig miljarden.

ANNONS

Det verkar inte finnas någon hejd på tillväxten för H&M-ägda Sellpy. Second hand-bolaget ökade sin försäljning från 403 till 737 miljoner kronor under 2022, rapporterar Breakit.

De har dock dragits med röda siffror genom åren och 2021 var det som allra värst, med en förlust på -37 miljoner kronor.

Under 2022 lyckades man dock kapa den rejält till -13,6 miljoner. Dessutom fick man ett lån på 30 miljoner, efter räkenskapetsårets slut, för att hålla såväl kassan som affären vid liv.

Fick inte vara kvar på Tradera

Utöver den svenska marknaden finns man även närvarande i Tyskland, Österrike, Nederländerna, Polen och Danmark.

De har även haft ett samarbete med Tradera, som nyligen avbröts efter kritik från andra säljare på plattformen.

LÄS ÄVEN: Tradera slänger ut Sellpy: "Har funnits kritik"

Nils Lund
nils@ehandel.se