Second hand-plattformen Sellpy ska expandera vidare ut i Europa. Näst på tur står Danmark och Polen, meddelar bolaget i dag. Utöver hemmamarknaden Sverige finns man även på plats i Tyskland, Österrike och Nederländerna.
Vi har haft en stark tillväxt på våra nya marknader och efterfrågan på hållbara shoppingalternativ fortsätter att öka. Danmarks ledande position inom mode och hållbarhet gör det till ett naturligt nästa steg för oss, säger Michael Arnör, medgrundare och vd på Sellpy, i ett pressmeddelande.
Sellpy kommer också att få extra draghjälp av H&M, som investerat i Sellpy sedan 2015. H&M:s medlemmar i Danmark och Polen kommer att få en anpassad användarupplevelse på Sellpys hemsida, för att köpa och sälja second hand-mode. De kommer även att erbjudas 15 procents rabatt på H&M-kläder som säljs via Sellpy.
Vi har sett en stor efterfrågan på hållbara shoppinglösningar även i Polen. Förra året öppnade vi ett lager i Poznan för att erbjuda en ännu bättre upplevelse för våra polska kunder. Vi ser det som ett naturligt steg för oss att lansera på den polska marknaden med lokaliserad service, säger Michael Arnör.