I början av 2012 lanserade Scandinavian Photo en ny e-handel. Nu drygt tre år senare är det dags igen. Den här uppdateringen är inte lika stor som senast och fokus har legat på att ge kunderna en bättre användarupplevelse. Bland annat genom att göra den mer lättnavigerad.
Något man hoppas ska göra det lättare att överblicka butikens produktkategorier, kampanjer och utbildningar. Man har även gjort det enklare att hitta kontaktuppgifter till deras fysiska butiker som har blivit en viktig pusselbit bolagets strategi.
Mobilanpassat sajten
Scandinavian Photo har även passat på att göra den nya sajten responsiv och anpassad för besökare via telefoner och surfplattor. Något som känns väldigt naturligt med tanke på den mobila handelns framfart.
– Planen har varit att förenkla och göra det enklare att hitta bland våra 16 000 fotoprodukter. Det har vi försökt lösa genom att låta produkterna tala mer än sajten i sig. Att mobilanpassa sajten var naturligtvis självklart och något som varit efterfrågat av många kunder, säger Niklas Larsson, e-handelschef på Scandinavian Photo.
Källa: Press