ANNONS

Samir Badran gör comeback – så går det för artisten och influencern

Samir Badran
ANNONS

Intäkterna har tagit fart, igen. 

Samir Badran slog igenom i realityprogrammet Paradise Hotel och har sedan dess varit ett välkänt namn i media. Han har förutom sina egna sociala medier och en e-handel hunnit med att bygga en karriär som artist tillsammans med vännen Viktor Frisk. Duon har bland annat tävlat i Melodifestivalen hela fyra gånger. 

Under 2020 drog Samir Badrans bolag, Ballers Commerce Group AB, in över 1,6 miljoner kronor. I slutet av samma år meddelade artistduon Samir och Viktor att de lade musiken på hyllan. Anledningen var bland annat att Samir Badran valt att utbilda sig till mäklare och Viktor Frisk ville satsa på en egen sociala medier-byrå.

Vänder från förlust

Knappt tre år senare var både Samir Badran och artistduon tillbaka i rampljuset. Och ska man tro det senaste bokslutet tog det inte lång tid för pengarna att börja strömma in igen.

Från 2022 till 2023 ökade intäkterna från 917 000 kronor till nästan 1,5 miljoner kronor. Vilket kan jämföras med knappt 400 000 kronor år 2021.

Rörelseresultatet vände från en förlust på 68 000 kronor till en vinst på 278 000 kronor. Bolaget har närmare 9 miljoner kronor i kassan och Samir Badran kan unna sig en utdelning på 210 000 kronor.

Sofie Magnusson
sofie@influens.se