ANNONS

Sålde slut på fyra minuter - nu lanserar de ny kollektion

Emma Töpel Hanson, marknadskommunikationschef på Dagab

Lågprisvarumärkets kläder blev en sommarfavorit.

ANNONS

Eldorado har skördat stora framgångar med sina årliga kollektioner där varumärkets produkter tagit tydlig plats i mönstret. I dag lanserar de ännu en och den här gången släpps en baddräkt, en skjorta, ett par badbyxor och en keps. Och samtliga kommer att prydas av Eldorados djupfrysta hallon.

Vi började släppa klädkollektioner för tre år sedan, och responsen från influencers var direkt positiv. Unga människor runt om i hela Sverige började få upp ögonen för Eldorado och trycket på att få köpa kläderna blev stort. Därför känns det kul att även i år släppa plaggen via vår egen e-handel, det är så vi bygger vårt community. Eldorado har idag riktiga fans, säger Emma Töpel Hanson, marknadskommunikationschef på Dagab, i ett pressmeddelande.

Kollektionen lanseras tillsammans med en kampanjfilm och man kommer även att göra reklam på Europas största utomhusskärm som går på vatten.

Det känns självklart kul att återigen välkomna våra engagerade konsumenter och följare att få ta del av kollektionen i vår egen webbshop. När vi släppte förra sommarkollektionen sålde kläderna slut på bara några minuter, säger Emma Töpel Hanson.

Nils Lund
nils@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap