ANNONS

Sålde blommor för 40 miljoner online: "Bättre än någonsin"

Nina Lindvall, vd på Interflora.

"Verkligen givit resultat"

ANNONS

Medan julhandeln i övrigt såg en något beskedligare ökning än vanligt, så fick Interfloras e-handel ett jättelyft i december. Julförsäljningen ökade med 20,5 procent online och slog nytt försäljningsrekord. Totalt uppgick försäljningen av Blommogram till hela 40 miljoner kronor under årets sista månad.

Vi är fantastiskt nöjda med vår julförsäljning speciellt med tanke på den mer utmanande kalendereffekten. Vår onlineaffär går bättre än någonsin och vi växer och tar marknadsandelar totalt sett, säger Nina Lindvall, vd på Interflora.

"Högsta vi uppmätt"

Den totala försäljningen, alltså även med butiker inräknat, växte med åtta procent, jämfört med föregående år.

Vi har jobbat aktivt både med att levandegöra och optimera kundupplevelsen i alla kanaler och det verkligen givit resultat. Vi har den högsta kundnöjdheten som vi någonsin har uppmätt, säger Nina Lindvall.

Nils Lund
nils@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap