Den svenska konsumenten var väldigt aktiv i jakten på det lägsta priset redan innan inflationen. Oavsett produkt var det många besök hos både Prisjakt och Pricerunner innan man bestämde sig för hos vilken e-handlare man skulle lägga sina kronor.
Men nu har kampen om låga priser kanske blivit ännu viktigare. Det tror i alla fall Netonnet, som med hjälp av en ny kampanj ska tydliggöra att de ska associeras med just nättare prislappar.
Kunderna förknippar oss starkt med vår lågprisposition som vi har byggt upp ända sedan starten 1999. Vi brinner för att ge kunderna tillgång till hemelektronik till riktigt låga priser. Med det nya kommunikationskonceptet ”Kampen för låga priser” befäster, tydliggör och utvecklar vi vår position gentemot konsumenterna än mer, med ett tydligt visuellt fokus på pris, säger Sofie Struwe, marknadschef på Netonnet, i ett uttalande.
Det är en superhjälte i kartong som frontar den nya kampanjen. I reklamvideon uppmanar den kunderna att inte handla hemelektronik till onödigt högt pris.
I en tid när konkurrensen hårdnar är vi riktigt taggade på att leverera en mer uttrycksfull och mindre ursäktande kommunikation. Det ska vara kul, lättillgängligt och med glimten i ögat, där låga priser är vårt viktigaste kommunikationsbudskap, säger Daniel Almgren, varumärkeschef på Netonnet.
Kampanjen sjösätts i Sverige och Norge under den här veckan.