ANNONS

Så ska Blocket nå svårfångade gruppen: "Få upp ögonen"

Matilda Lindroth och Tutsi är två av gaming-profilerna man kan möta i Blockets turnering

Hoppas e-sport, influencers och "headshots" ska leda vägen till second hand.

ANNONS

De är en av de mest elektronikälskande konsumentgrupperna, men också en av de mest svårfångade. Vi pratar förstås om unga gamers. Men Blocket tror sig ha lösningen på hur man ska nå dem där de befinner sig, i gamingvärlden.

Den 13 april sjösätter man en turnering, med e-sportplattformen Esportal, i det oerhört populära spelet Counter-Strike. Målet är att öka kännedomen i målgruppen kring Blockets tjänst "Frakt med köpskydd" och att unga gamers ska använda den när de köper och säljer elektronik.

Vår tjänst "Frakt med köpskydd" är perfekt att använda när man ska köpa och sälja elektronik. Ofta handlar det om dyra prylar där det är extra viktigt att köpet sker på ett tryggt och säkert sätt. Genom den här kampanjen vill vi få gamers att få upp ögonen för hur smidig och användbar den här tjänsten är, säger Erik Wikström, varumärkeschef på Blocket, i ett uttalande.

Turneringen kommer förstås att livesändas på Esportals kanal på Twitch. För de som gör extra bra ifrån sig väntar sedan en möjlighet att spela mot kända gaming-influencers.

De flesta av oss gamers köper en hel del elektronik. Att köpa och sälja elektronik begagnat är bra för både plånboken och miljön! Kanske har du kvar ditt förra gaming-gear som ligger och samlar damm? Se till att sälja det så att det kan komma till användning hemma hos någon annan istället, säger James Brattström, kampanjchef på Esportal.

Nils Lund
nils@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap